Aameksen toimitusjohtaja Kimmo Tattarilla on yli 20 vuoden kokemus Visman ohjelmistoratkaisuista ja palveluista. Hän on päässyt aitiopaikalta seuraamaan tuhansien suomalaisten pk-yritysten kehitystä, tarpeita, onnistumisia kuin myös epäonnistumisia. Kimmon ensisijainen tavoite on aina asiakkaan liiketoiminnan kehittäminen kustannustehokkaasti, tuoden helpotusta yrityksen rutiineihin.
Halusimme antaa asiakkaillemme tilaisuuden todella hyödyntää tätä asiantuntijuutta. Vuosien varrella Kimmo on oppinut paljon ja näkemystä riittää vaikka muille jakaa. Siksi hän päätti lähteä kokeilemaan uutta tapaa tuoda ammattitaitoaan asiakkaille.
Asiantuntijuutta ruohonjuuritasolle
Tarjosimme asiakkaillemme mahdollisuuden varata Kimme heille töihin 3 tunniksi sovittuna ajankohtana täysin maksutta. Tarkoituksena oli päästä syvemmin perehtymään heidän liiketoimintaansa ja työn rutiineihin. Näin pystyisimme oppimaan ja tarjoamaan juuri oikeita ratkaisuja, jotka tukevat entistä paremmin heidän arkeaan.
Useat asiakkaat tarttuivat tähän tilaisuuteen, ja jokainen yritys sai itse päättää miten he parhaiten hyödyntäisivät Kimmon osaamista. Ajatuksena oli todella haastaa asiakkaita miettimään mitä ja miten he asioita tekevät, sekä tarjota uusia parempia malleja, kuten automatisointia tai pilviratkaisuja. Toisaalta jos he olisivat halunneet, että Kimmo keittää kahvia, niin sen hän olisi tehnyt!
“Tavoitteena oli näyttää, että Aames on oikeasti asiakkaistaan kiinnostunut ja valmis laittamaan kädet kyynärpäitä myöten saveen. Mielenkiintoisesti keskusteluissa tuli itseasiassa sivulauseissa ilmi asioita, joiden käsittely teettää paljon töitä ja joissa on päällekkäisiä vaiheita. Hyvänä esimerkkinä työntekijöiden kuittien hankala hallinnointi. Ohimennen heitetty kommentti paljasti päivittäisten rutiinien pullonkaulat”, kertoo Kimmo.
“Asiakkailla ei välttämättä ole ollut aikaa lukea versio-saatteita tai tiedotteita, joten oikeasti hyödylliset uudet ratkaisut ovat saattaneet mennä ohi. Kuten matka- ja kululaskujen sähköinen käsittely. Sen avulla asiakkaan tilintarkastus helpottuu ja nopeutuu vapauttaen yllättävän paljon aikaa muihin tärkeisiin tehtäviin,” hän jatkaa.
Palaute kampanjasta
Asiakkaiden puolesta kampanja otettiin vastaan todella hyvin, ja vierailut ovat poikineet paljon parannuksia sekä kehitystä heidän toiminnassaan. Palaute on ollut pelkästään positiivista:
“Mielestäni on loistava idea, että tullaan vierailemaan ja kartoittamaan asiakkaan toimintatapoja ja mahdollisia ongelmia. Kun aikaa on varattu, niin ehtii yhdessä miettiä ihan uudella tavalla. Vielä enemmän tapaamisesta olisimme saaneet, mikäli meillä olisi ollut Novasta myös osto- ja myyntireskontrat käytössä. Koska käytössämme on ainoastaan palkanlaskenta, se rajasi melkoisesti mahdollisuuksia miettiä kehityskohtia. Mutta hyvin löysimme kuitenkin keskusteltavaa ja pohdittavaa. Lämmin kiitos Kimmolle vierailusta!”
“Kunnioitus tätä kampanjaa kohtaan. Kimmon vierailu oli aivan loistava juttu ja tämän johdosta saatiin asioita kuntoon. Tuli tunne, että meistä välitetään :)”
“Oli ehdottomasti todella hyödyllinen sessio meille. Tämän myötä tuli lopultakin tartuttua asioihin, jotka ovat olleet pidempään pullonkaulana toimistotyöskentelyssä. Kiitokset Kimmolle! Jatketaan lisäoptioiden ja softien ym. tarpeen kartoittamisella hänen kanssaan.”